Een podcast inzetten voor het vinden van nieuwe werknemers

Personeelstekorten in de horeca, de zorg, bij grote tech bedrijven, iedereen lijkt opzoek naar personeel.
Torenhoge salarissen, 32 uur als full-time werkweek, een auto van de zaak, eindeloze vakantiedagen, alles wordt uit de kast getrokken om kandidaten te verleiden.
Maar al deze “geweldige arbeidsvoorwaarden” zijn in mijn ogen niet het middel tot een succesvolle wervingscampagne. Die prachtige voorwaarden, daar prikken we allemaal doorheen. Ze zeggen niets over de omgangsvormen, werkprocessen, persoonlijkheid en missie/visie van jouw bedrijf.

Maar hoe geef je jouw bedrijf een persoonlijkheid?
Dat is waar een podcast de juiste aanvulling kan zijn. Met een podcast geef jij jouw bedrijf een stem en een persoonlijkheid mee.
Want: Hoe praten je (toekomstige) collega’s tegen elkaar, op wat voor toon praat de CEO en waar lopen huidige werknemers tegenaan?

Het inzetten van een podcast draagt onder andere bij aan:

? ??????????? ??? ???????? ????????: Door een podcast te gebruiken, kan een bedrijf zijn cultuur, waarden en missie op een authentieke en persoonlijke manier overbrengen. Potentiële kandidaten krijgen hierdoor een beter begrip van de bedrijfscultuur en kunnen bepalen of ze goed passen bij de organisatie.

? ????????? ??? ?????? ?? ?????????????: Een podcast kan een breder publiek bereiken dan traditionele wervingskanalen, omdat het beschikbaar is voor iedereen met toegang tot internet. Hierdoor kunnen bedrijven een groter aantal potentiële kandidaten aantrekken en hun zichtbaarheid op de arbeidsmarkt vergroten.

? ??? ????????? ??? ????????? ?? ??????: Bedrijven kunnen podcasts gebruiken om hun expertise binnen een bepaald vakgebied te demonstreren. Dit kan potentiële kandidaten aantrekken die op zoek zijn naar een werkgever die hen kan helpen groeien en hun vaardigheden kan ontwikkelen.

? ?????????? ????? ???? ?? ??????????? ?? ?????????: Podcasts bieden een platform waarop bedrijven gedetailleerde informatie kunnen delen over beschikbare vacatures, de vereiste vaardigheden en de verwachtingen voor potentiële kandidaten. Dit kan helpen bij het aantrekken van gekwalificeerde sollicitanten die goed passen bij de vereisten van de functie.

? ?????????? ?? ?????????????: Podcasts kunnen interactieve elementen bevatten, zoals Q&A-sessies met huidige werknemers of live-opnames van bedrijfsevenementen. Dit kan potentiële kandidaten helpen om een beter gevoel te krijgen voor de werkomgeving en de mensen binnen het bedrijf, wat hun betrokkenheid bij het sollicitatieproces kan vergroten.

Dus, wat doe jij om jouw bedrijf persoonlijkheid te geven? ?

 

Wil jij ook een podcast inzetten voor het zoeken van nieuw personeel? Stuur ons een berichtje, wij helpen je graag!

Ben je benieuwd naar onze mogelijkheden? Bekijk dan onze trainingen, productie of neem direct contact met ons op. Nog even verder lezen? In onze whitepaper vertellen we je waarom het interessant is om als bedrijf te podcasten, wat je er mee kan en wat het je op gaat leveren. Vraag onze whitepaper over zakelijk podcasten aan door op de knop hieronder te klikken!

Whitepaper aanvragen

Wil je graag onze whitepaper over (zakelijk) podcasten ontvangen? Vul hieronder je naam en e-mailadres in, dan sturen wij de whitepaper zo snel mogelijk naar je op!

We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we ervan uit dat je ermee instemt.